Laatste maand.

3 februari 2010 - Rio de Janeiro, Brazilië

Mijn laatste maand in Rio is begonnen. Op 4 maart ga ik immers al weer terug naar Nederland. De vakantie is hier aan zijn einde gekomen. De meesten zijn weer terug van vakantie; de creche is al begonnen met het opruimen en gladmaken van de ruimtes en straks gaan we de plannen voor dit jaar schrijven. We hebben de muziekschool opgeruimd. De lessen in de muziekschool (net als de scholen) beginnen pas na carnaval (16 feb.). Toch ben ik hier elke dag wel te vinden, om onze reis met carnaval voor te bereiden. We zijn namelijk van plan om met de jongens van de sambaschool op reis te gaan naar Londrina, een stad in de staat Parana. Samen met nog wat andere volwassenen. Zoals ik al in een eerdere blog verteld heb. De reis is echter geheel afhankelijk van of we het geld bij elkaar krijgen voor het huren van de micro-bus. Als God het wil, zal hij ervoor zorgen dat het lukt, maar we hebben nog een lange weg te gaan, en weinig tijd. Ik hoop dat het lukt. Als we niet aan het totale bedrag komen, gaan we niet, maar gebruiken het geld voor de jongens zelf, bijv. het kopen van muziekinstrumenten. Ik bid tot God dat Hij me ook in deze laatste maand begeleid, gebruikt en dat ik mag doen wat Hij wil. Er is al aangekondigd (in het nieuws etc.) dat na carnaval de Policia Pacificador hier in Borel zich wil vestigen. Door dit vaak aan te kondigen hopen ze de bendeleden te verjagen zonder bloed te vergieten. Ze willen een politiepost bouwen midden in de wijk en zo altijd aanwezig zijn. In een andere wijk in Rio is dit goed geslaagd. Ik ben benieuwd hoe dat hier zal verlopen.

Het lijkt er op dat dit niet mijn laatste maand hier in Rio is. Ik ga straks terug naar Nederland in maart en ik ben heel blij om dan mijn familie en vrienden weer te zien en te spreken. Toch hoop ik terug te gaan naar Brazilie zo rond juli. Ik hoop hier het coordinerend werk over te nemen in de creche, en aan het werk te blijven in de muziekschool. Ik heb het gevoel dat God hier nog veel werk voor mij heeft. Ik voel me hier ook erg op mijn plek.

Liefs, Lieke.

1. koeno trijn kuiper:
    3 februari 2010
    Hoi Lieke, Wat gaat de tijd snel, en dat je grag terug gaat in juli dat is ook een goed teken.We zijn blij voor jou en wensen je Gods zegen, je hebt heel wat te vertellen als je thuis bent. De groeten van fam Kuiper Delfzijl
  2. Anne:
    4 februari 2010
    Hey Liek,
    wauw wat gaat de tijd toch snel! Wat heerlijk om te horen dat je aarschijnlijk weer terug gaat. Het klinkt alsof je daar op je plek bent inderdaad.
    En in the meantime.. moeten we maar weer eens gaan dansen bij noella :)
    geniet er nog van daar!
    Liefs uit Utrecht
  3. Johannes en Marieke:
    13 februari 2010
    Hoi Lieke,
    Leuk en mooi om je verhalen te lezen! En ook leuk dat je zoveel foto's op je site hebt gezet, op deze manier krijgen we een beetje een beeld van je werk! Gods zeken en succes nog de laatste weken, en tot ziens in NL!
    Groetjes,
    Johannes en Marieke
  4. Tim de Wijs:
    19 februari 2010
    Hoi Lieke,
    We zijn blij dat je weer terug komt en hopen dat je gauw weer mee komt spelen. op 27 maart spelen we weer op de grote uitvoering, en hopen dat je er weer bij bent. Groeten

Tim de Wijs