Terug in Nederland

27 maart 2010 - Goudriaan, Nederland

Hallo lieve mensen!

Ik ben 5 maart weer aangekomen in Nederland na zes maanden Brazilië. Het is goed om weer bij mijn familie te zijn, maar ook wel weer erg wennen. Het was een hele bijzondere ervaring, ik mis heel veel mensen daar en ik denk dat ik zelf ook een veranderd mens ben. Ik wil jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor de steun. Ik heb, verspreid over de zes maanden, in totaal 6.550 euro ontvangen voor het project van Jeugd met een Opdracht in de favela Borel in Rio de Janeiro. Hier zijn allereerst verbeteringen aan het kinderdagverblijf van betaald, zoals nieuwe deuren, een nieuwe laag verf en een stuk nieuwe vloer. Daarnaast is het geld voor een groot gedeelte gebruikt als afbetaling van een combi, een busje voor het project, voor het transport van mensen, maar bijvoorbeeld ook om boodschappen mee te doen. Aan het eind van 2009 was de nood groot en na een oproep was ik ontzettend verrast door de hoeveelheid giften. Dit was echt een wonder van God voor het project. Met dit geld zijn openstaande rekeningen betaald (energie etc.) en drie maanden salarissen van drie werknemers van het kinderdagverblijf. Meer dan 150 euro van het bedrag is terecht gekomen bij de jongens van de muziekschool, wat voor een deel gebruikt is voor het betalen van het transport voor de evangelisatiereis en het kopen van onderdelen voor muziekinstrumenten. En hoogstwaarschijnlijk is het geld nog voor andere doelen gebruikt. Uw hulp was een zegen voor het project. De dank is zeer groot. Niet alleen voor uw financiële steun, maar vooral ook uw gebed. Ik heb foto's op mijn weblog gezet van de veranderingen aan het kinderdagverblijf en de evangelisatiereis met de jongens; wilt u meer zien, mail mij dan: [email protected]. Wilt u betrokken blijven bij dit project, of nog meer steunen, mail mij dan ook. Mijn rekeningnummer is 35.33.08.382 t.n.v. C. van Genderen, o.v.v. gift Borel. Ik ben van plan in de loop van het jaar weer terug te gaan, misschien voor een periode van 2 jaar, maar daar moeten nog veel praktische zaken voor worden geregeld, zoals visum, diploma, vlucht, maandelijkse financiële ondersteuning, etcetera. Ik bid dat God mij hierin leidt.

Liefs, Lieke.

1. dienie de haan:
    27 maart 2010
    Beste Lieke,
    Ik wil ook mijn grote waardering uitspreken over je moed, geloof en vertrouwen om dat prachtige werk te gaan doen in zo'n verre vreemde land.Ik voel mij daar heel klein bij, maar tegelijker tijd besef ik ook dat wij niet allemaal dat werk kunnen doen, want wij hebben onze gaven niet allemaal op hetzelfde terrein.Wel wil ik je laten weten dat ik jou ook graag wil steunen met dat prachtige werk. Zo mag ik dan toch meehelpen om ondersteuning te geven.Ook het gebed is van nog meer waarde he?Ontvang de hartelijke groeten, Gods onmisbare zegen.(Ik kijk uit naar wat fotoos.)Dienie .
  2. dienie de haan:
    15 april 2010
    Lieve Lieke,
    Misschien heb je al gezien dat ik voor jouw werk iets heb gestort.Mijn man en ik waren onlangs 50 jaar getrouwd en kregen veel bloemen, kadoos en ook iets in natura. Daarvan willen we graag iets geven voor je werk in Borel.Het is niet om te laten weten wat wij als kinderen van onze hemelse Vader iets doen voor anderen in moeilijke omstandigheden, maar wij willen het maandelijks wat verdelen.Het is geweldig Lieke wat jij doet voor die mensen en met de ondersteuning krijgen wij ook het idee om mee te mogen helpen. Lieve groeten van Fam. de Haan.