Vakantie

21 januari 2010 - Rio de Janeiro, Brazilië

Ik wil u bij deze allereerst heel hartelijk bedanken voor de bijzondere giften die ik heb ontvangen. Echt waar, de hoeveelheid is ongekend, vooral in deze moeilijke tijd ervaren als hulp uit Gods hand. Na de vakantie, in februari zal ik na gesproken te hebben met de leider van het project vertellen wat er van gekocht is.

Ondanks dat het vakantie is (januari in Brazilië), zijn we toch druk aan het werk in de muziekschool. We zijn namelijk een evangelisatiereis naar Londrina aan het voorbereiden in februari met carnaval, dat is 13-17 februari. Het is de bedoeling om een groep van 15 jongens tussen de 8 en 14 jaar daarheen te brengen. Deze jongens hebben al ongeveer een half jaar bij Jeugd met een opdracht sambaschool, dat wil zeggen percussieles. Dit werk met hen wordt gedaan met als doel hen het belang van naar school gaan bij te brengen en dat niet alleen, de jongens zijn ook echt teruggegaan naar school en veel van hen zijn dit jaar overgegaan. Om het geld voor de busreis naar Londrina en weer terug bij elkaar te krijgen, zijn de jongens hard bezig samen met ons als muziekleraren. Zo hebben ze bijvoorbeeld een cinema georganiseerd waar ook eten en drinken verkocht werd en is er een trampoline waar ze tegen betaling op mogen springen. Aankomende zaterdag organiseren ze een publieke ‘dienst’ met evangelische samba. Het is belangrijk dat de jongens mee gaan met deze reis, zodat zij zich waardevol voelen voor God, zodat ze een andere visie op het leven zien, in plaats van bendelid worden, zodat ze een andere omgeving en mensen leren kennen. Bovendien zijn ze nu samen aan het werken, tonen ze initiatief en verantwoordelijkheid om hun eigen tickets te betalen. Bijzonder is dat ze gaan om te evangeliseren terwijl een deel van de jongens zelf nog niet naar de kerk gaan. Voor een indruk van de evangelische samba die ze maken: http://www.youtube.com/watch?v=EuHjE51nppk (in Portugees). Ondanks dat de jongens hard aan het werk zijn en voor hun begrippen al veel geld bij elkaar hebben weten te verzamelen, ontbreekt er nog een heel groot gedeelte. Bovendien is er geld nodig voor onderweg, het kopen van instrumenten en kleding. Heeft u het op uw hart om deze jongens te steunen, kunt u geld storten op rekeningnummer 35.33.08.382 t.n.v. C.van Genderen, Goudriaan o.v.v. jongens.

1. mobiele telefoos:
    2 februari 2010